knutbyskidan

Alla inlägg under april 2012

Av knutbyskidan - 30 april 2012 11:28

Jaha! Idag är det valborg!

Det blir lite tävlingar och kanske någon frågesport!

Sen blir det ju såklart brännboll och kubb! Föräldrarna mot Barnen!

Vilka tror ni vinner?


                                                  
                                                  
  

                                                  
          VUXNA?

                                                  
eller

                                                  
                              BARN?

Ja vilka tror ni?

Jag vet ju! Barnen såklart!

Men a önska osss lycka till!


Men det blir nog inte något mer inlägg idag!

Men bloggar mer imorgon! Då kommer ni att få se bilder på brasan!


  


Kram saga   

Av knutbyskidan - 30 april 2012 11:05

Hej ni där ute!

Ja min dag började med att jag vaknade kl 10!

Gick då ner och åt frukost! Sen beställde jag och mamma lite kläder!

Ska bli kul att få dom! Ni kommer nog att få se dom då jag får dom!

Idag blir det baka och fixa lite innan alla kommer!


 


Kram saga   





Av knutbyskidan - 28 april 2012 22:04

När vi var klara med att släpa ris så spelade vi lite brännboll!

Vi var ju tvungna att träna inför matchen på valborg mor föräldrarna!

Förra året förlorade vi altså barnen!

Men i år ska dom få se på andra bullar! Då kommer vi slå dom stort!

Så alla föräldrar passa er!

Men jaja tänkte visa lite bilder från när vi övade!


 

Lina slår till bollen!


 

Haha!


 

Vickan på språng!


 

Var är bollen?


 

Krock!!!


 

Yeah!


 

Gör allt för att vara inne!


Kram saga   





Av knutbyskidan - 28 april 2012 21:53

Hej hej!

Ja min dag blev typ att släpa ris!

Det var ganska jobbigt men ändå, vill man ha en brasa så vill man!

Så nu tänkte jag visa er två bilder på hur den blev!


 

Första bilden!


 

Och den andra bilden!


Kram saga   


Av knutbyskidan - 28 april 2012 13:08

Hej alla!

Jag vaknade vi typ 11 och gick ner och åt frukost!

Sen tittade jag lite på tv!

Och nu sitter jag här skriver! Jag ska snart ut och ta hand om stallet och då kanske vi kommer hoppa lite studsmatta!

Sen blir det nog någon lunch och sen blir det att släpa ris till brasan! Det är ju snart valborg!


 


Kram saga   





Av knutbyskidan - 27 april 2012 22:30

Asså ja! Ni som läser min blogg, ni är bara bäst!

Igår fick jag rekord på besökare under en dag! 18 st!   

Vill bara säga att jag är väldigt glad för att ni läser den!

Hoppas att ni fortsätter att göra det!


Kram saga   

Av knutbyskidan - 27 april 2012 21:51

Nejmen tjenare!

Idag i skolan var det 6:ans aktivitetsdag!

Då går man i sinna tvärgrupper och kommer till olika stationer som 6:orna hade fixat och höll i!

Vi började med att spotta grodor! Fast det var råttor! Det var godisråttor och man skulle spotta så långt som möjligt!

Sen gick vi tipspromenad! Bara så alla vet så har Calle järnkrok nummer 19 på sin tröja i brynäs och inte Ryan Gandersen!

Sen var det dags för boll i rör! Då skulle man hålla upp ett stort långt rör så att man skulle få ner bollarna i hinkarna!

Det gick rätt så bra vi fick i 12 bollar!

Sen var det kasta svamp! Då trodde man ju att vi skulle kasta svampar! Men nej då skulle man kasta vattensvampar på en kille i 6:an!

Det gick rätt så bra!

Sen var det dags för att bära vatten! Då troode vi att vi skulle bära vatten hinkar! Men då skulle vi bära vattnet med händerna! Det var iskallt!

Sen var det dags för jämfota! Då gällde det att hoppa så högt som möjligt jämfota!

Sen var det ägg på sked!

Och vi avslutade med att kasta boll i hål!


Sen skulle man komma på ett så långt ord som möjligt! Och man fick inte andvända samma bokstav flera gånger!

Vårat ord blev: AVFÖRINGSLUKT!


Sen blev det stan med mamma! Köpte skor och hälsade på mormor! Och hämtade angelina min kontakt syrra!

Hennes storasyster kom lite senare med bussen!


Men det blev Taco kväll och myskväll framför Let´s dance!

Ja det var väl min dag och kväll!


 


Kram saga   








Av knutbyskidan - 26 april 2012 16:56

Nej men hej!

Jahopp idag i skolan så blev jag klar med blomman i mitt ekosystem!

Vi hade också franska och då fick vi brev från våra brevvännder i frankrike!

Vi spelade också in en schen då vi skulle slåss på dirty dancing!

Min armbåge började blöda när hon kastade ner mig på marken! Altså jag landade på sten så ja! Fast hon började också blöda när hon råkade snubbla över mig!

Men det var rätt kul ändå!  

Bjuder på en liten bild på mig!


Kram saga   




Presentation


Hej jag heter Saga Haraldsson och älskar att åka skidor.

Mina idoler är artisten Eric saade och skidåkaren Emil jönsson!

Följ min blogg och häng med i mitt liv

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni är det bästa med julen
 Julklapparna
 Julmaten
 Julgranen
 Kalle ankas jul
 Att umgås med familjen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards